top of page

לנבא את האושר

Updated: Apr 12, 2019


איכות הקשר הזוגי הנו המנבא הטוב ביותר לאושר
משפחה מאושרת

המנבאת המדויקת ביותר לאושר הינה איכות הקשר הזוגי:

אף אחד לא ממש מכין אותנו לנהל זוגיות מאושרת, בטוחה, אמיצה, בת קיימה ומתפתחת לאורך שנים. ואף עלפי שהמנבאת המדויקת ביותר לאושר הינה איכות הקשר הזוגי, רובנו "זורמים" עם החיים, אנחנו נכנסים מתחת לחופה מאוהבים, מאושרים, עם כוונות טובות ותקווה להישאר ביחד באושר ובעושר. אחרי זה אנחנו יוצאים לירח דבש, נהנים עד הגג בטוחים שהאש וניצוצות האהבה ימשיכו עד יומנו האחרון. אבל החיים לאורך שנים אינם תמיד אש וניצוצות אהבה וגם לא בהכרח ירח דבש קבוע ומתמשך. לא תמיד הכול חלק ויפה ומאושר, ויש גם רגעים פחות נעימים...

די אם נביט בסטטיסטיקת הפרידות כדי להבין שמשהו לא תמיד עובד ממש טוב. אף אחד מאותם פרודים לא התחתן כדי להתגרש בסוף. ויש גם סתם קשיים ומהמורות בדרך, על כך יעידו רוב האנשים והזוגות אחרי זמן די קצר.

אנחנו גדלים, לומדים, מתפתחים, משתנים אבל התשתית לחיים המשותפים שיצקנו בתחילת הדרך כבר התגבשה, התמצקה והתקבעה...

אם זאת תשתית טובה, היא תאפשר את ההתפתחות המשותפת של בני הזוג כצוות וגם של כל אחד בנפרד, היא תאפשר את הביטחון והאהבה לאורך שנים, היא תאפשר להקים את התא המשפחתי עם משמעות ועם כוונות ומטרות ברורים וחדים מחד אך גמישים ומתפתחים מאידך. ובסופו של דבר היא תאפשר את שימור הזוגיות, האהבה והאושר לאורך שנים.

לצערנו, החיים הם לא סרט הוליוודי... ואז יום אחד משהו משתבש... אף אחד לא אשם, אבל בכל זאת העניינים "הולכים דרומה" יכול להיות שמנסים ללכת ליועץ זוגיות או ניסיונות אחרים אבל הניסיונות האלה יכולים להיות כבר מאוחרים מדי. בזמן משבר קשה לגבש מחדש את ההבנות, האמון והכבוד שנחוצים כל כך דווקא בזמן הזה.

אם כך, למה לא להגיע מוכנים למשברים שיהיו בוודאות בדרך? למה לא לעשות לזוגיות מה שהיום כבר מקובל ברפואה ובתעשייה ? למה לא לעשות "רפואה מונעת"? למה שלא נבנה את היסודות האלה נכון כך שגם כאשר משהו ישתבש הבסיס יישאר איתן, חזק ויציב?

איך בונים יסודות נכונים לזוגיות ומנהלים זוגיות מאושרת, בטוחה ובת קיימא לאורך שנים?

מה הדברים החשובים לנו כזוג וכמשפחה? איך פותרים קונפליקטים? איך מנהלים שיחה יותר טובה?

איך מנהלים את משק הבית? איך מתנהלים עם הילדים? אפה הם ילמדו? לאיזה גן הם ילכו? לאיזה בית ספר?

איך מנהלים גם קריירה וגם משק בית? איך מתגברים על הבעיות שהעולם מזמן לנו?

ואיך מחלקים את הזמן בין עבודה, בית, ילדים, משפחה מורחבת, חברים, בילויים?

אלו מסורות רוצים וחשוב להמשיך לקיים או ליצור? ואלו להפסיק?

איך שומרים על מה שבנינו לאורך שנים באהבה?

ואיך... ואיך ...

על הקורס:

אז בנינו במיוחד עבורכם את FAST- חשיבה אסטרטגית מתקדמת למשפחה, הוא תהליך אסטרטגי לזוגות. מטרת FAST היא לעזור לזוג לייצר תשתית נכונה ובריאה שתאפשר את החיים המאושרים שהבטחתם לעצמכם לקראת החופה.

התהליך מחולק למספר מפגשים ייחודים והוא בנוי משלבים נפרדים שמאפשרים לזוג לבחור את מספר המפגשים המתאים לו. החל במפגש בודד שמקנה את הבסיס הראשוני או לאורך כמה מפגשים שמאפשרים את ההעמקה, ההתנסות וההטמעה בהתאם לרצונות ולצרכים של הזוג והמשפחה.

תהליך FAST בנוי סדרת מפגשים ומשחקים מהנים לזוג בסביבה של קבוצה זוגות בעלי מטרה משותפת: 'בנית תשתית טובה לחיים המשותפים' . FAST מונחה על ידי יועצים אסטרטגים המובילים את התהליך באופן שמאפשר לכל זוג לצקת את התכנים והרעיונות האותנטיים שלו לבניית יסודות מתאימים ותפורים לזוג עצמו ולמשפחה.

19 views0 comments
bottom of page